Pollen och bilreparation

Ahapp här snorar man på efter bästa förmåga. Igår natt var det ju så varmt att jag fick ha kalluft på i bilen för att inte smälta bort helt. Ganska exakt samma minut jag ökade på fläkten från "2" till "3" svullnade min näsa igen. Det gick så fort och blev så kraftigt att det gjorde ONT. Annars brukar jag bara ha lite tyngdkänsla och känna att det blir trängre men igår alltså, jisses. Idag har det varit bättre, antar att alla växter pollenchockade igår när det blev så varmt bara...

idag har jag lämnat in bilen på verkstad, nån viktig (?) rem i motorn har strimlat sig och det känns väl lika bra att byta då. Tydligen är det trasiga ngt som bara händer om planeterna står i rätt linje och det blåser fyra meter per sekund sydvästlig vind, men det är väl klart att just min bil hittar på sånt. Förhoppningsvis hinner de byta och fixa idag så rullar den fint igen sen. Bilar ska ju bara fungera, tycker jag. Ta mig från A till B och inte kräva mer omtanke än att man fyller på bensin lite då och då.

Nu tänkte jag försöka sova, det blir så tokigt när man inte somnar det första man gör när man kommer hem, nu när solen är uppe har jag jättesvårt att somna till. Att det dessutom är en geting inne och surrar uppe i taket gör ju inte saken bättre, får katastroftankar om att den kommer krypa in i munnen och sticka mig i halsen när jag sover. Lite svårt att slappna av då. Äsch ni hör ju, idag är ingen bra morgon direkt, allt skaver liksom. Men det är FREDAG och jag har jobbat min sista dag för denna vecka, inatt ska jag SOVA. så himla skönt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0