Lördag

Här snurrar det på. I torsdags åkte jag och red igenom LA:1 och tränade lite programlinjer. Tycker han år så go, han kämpar på och har betydligt mer framåtvilja nu jämfört med ett år sedan. Till exempel så satte vi varenda galoppfattning, något som var svårt förra året, Då blev det galopp från skritt ungefär ett av tre försök och kvar med eftergift i nacken typ ett av tjugo försök........... hehe. Skönt att det går framåt och att det är så tydlig skillnad. Senaste året har ju inte riktigt varit vårat år med omkullridningar, sadlar och min hälsa så det kändes riktigt fint att få kvitto på hur mycket bättre det ändå blivit senaste året. Nu hoppas jag bara att han är lite cool i tävlingsmomentet, han blir ju lätt lite sprallig och "på", en utmaning att kalibrera om hjälperna efter den nya känsligheten. Men det är ju det ridningen går ut på, att snabbt anpassa sina hjälper för att parera hästen där den för tillfället är.

Igår hämtade jag ut mina jackor som äntligen är klara! De blev supersnygga och jag är jättenöjd, tråkigt bara att det börjar bli varmt (tyckte ingen person någonsin, sommar <3) men västen lär ju få hänga med på kvällskvisten ett tag framöver i alla fall. Supernöjd med brodyren, ska jag ha fler profilkläder kommer jag såklart lämna till samma ställe.

Nu börjar det bli dags att ta dag i dagen, har haft min "nattsömn" nu på förmiddagen och ska jag hinna rida alla hästar innan kvällen är det dags nu. Ikväll är tv-tiden helig, dags för eurovision song contest!
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0