Fullt ös

Inte så mycket ridningsuppdatering här. I fredags började det blåsa upp efter att vi gett oss iväg, det blev ett snabbt konditionspass i skogen där träden föll medan vi red... Lite klump i magen och alla sinnen på helspänn för att hålla koll så inget träd skulle falla på oss. Vi höll nästan hela rundan i galopp vilket ger ca 15-20 min mer eller mindre obruten galopp, försöker lägga in något sånt pass per vecka för honom när underlaget tillåter. Han har rätt bra kondition, ett sånt här pass hinner han hämta andan på ett fåtal minuters skritt, vore kul att ta puls någon gång och mäta hur dels hur hög den blir och del hur snabbt den sjunker ner under 100 slag/minut, då får man en tydlig indikator på den verkliga konditionen. 

Lördagen firade jag och Chester nioårsdag. Nio år, snacka om att vi känner varandra innan och utan nu. Mamma hängde med på Storebror, ett lugnare pass i alla gångarter. Superlång borstning och mys efteråt. Torres fick ett kortare joggingpass som han skötte sig SÅ bra under. Hade nästan förväntat mig att han skulle stanna här och där och glo efter vilt men han traskade på så fint så, trots att det nästan var helt mörkt när vi kom hem. Igår vilade alla hästar då jag jobbade em/kväll och inte riktigt skulle hinna åka till stallet utan att stressa supermycket, så idag blir det på't igen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0