En ledig dag?!

Senaste dagarna har jag ridit honom på mitt fejksprenger och han har varit mycket stadigare och rundare än vanligt, men har känts lite loj på bana så idag red jag ut en sväng istället. Han var lika rund och fin som på bana men med mer bjudning, så jag passade på att sätta honom i arbete. Ganska tufft jobb med mycket skänkelvikningar och galoppfattningar och övergångar men det löste han fint. Kul med en häst som ger en bra känsla varje dag!

Tack vare att jag red direkt efter jag jobbat blev jag ju klar med hästarna sådär 11 timmar tidigare än vanligt, så idag har jag njutit av en "hel" ledig dag. Vad gör man med all tid egentligen? Löste det med en solstol och så lite städning nu på kvällen när bikinitimmarna var slut. Nu kanske jag är tjatig för det här berättar jag för ALLA som har problem med solen... Evy solkräm är DEN BÄSTA. Jag blir lätt lite bränd om jag är i solen mer än någon halvtimme-timme, men med evy kan jag pressa en halvdag utan problem. Eller funktionära på tävling, eller hålla lektioner. Skitbra, kommer nog aldrig gå ifrån det märket. Och nej haha jag är inte sponsrad eller får betalt, det är bara en så himla bra solskyddskräm. Kidsvarianten är dessutom vegansk för de som prioriterar sånt! 
Kanske är det inte min ridning eller utrustning som gör honom rund och go i formen, kanske är det att han spontanstretchar så bra på betet? Lowdeepround...... med bakbenen långt under kroppen. ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0