long time...

här har det ekat tomt ett tag, det känns som att jag jobbat dygnet runt de senaste veckorna och då blir det lite längre mellan gångerna jag kikar in här. Torres har hoppat både på smedstad och i överum förutom en tävling vi var iväg på. På smedstad släpade jag fram allt tittigt jag kunde hitta, vattenmatta, grind, ifyllnader... sjåp-pelle tyckte nog att jag var sämst där i början, men han var så himla fin. en så stor bana med bra välskött underlag så får jag verkligen plats med galoppen och fick en riktigt fantastisk känsla där galoppen var både luftig, rund, uppåt och framåt och det blev väldigt bra språng ur den galoppen, så dit kommer jag försöka åka fler gånger för att hoppa.

Förutom lite hoppning och vardagspass med torres har vi tagit tag i lite inridning och dessutom är chester nästan fullt igång nu. Han blev så svettig efter gårdagens ridpass att jag tyckte han förtjänade ett rejält bad, med skimmelschampo och allt. han blev superfin och den där fettiga smutsgula pälsen blev äntligen gnistrande vit, ända tills han kom ut i hagen igen och rullade sin blöta kropp på bästa jordfläcken. Så orutinerat av mig att släppa ut en blöt häst men han blev nöjd i alla fall, aldrig har väl torr jord fäst så bra på kroppen!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0