Tappskor...........

Igår när jag skulle ta in torres från hagen höll jag på att smälla av, han hade tre tappskor. Vad i hela friden........... Börjar få slut på gamla skor att slå på igen så det var bara att ge sig ut och leta i hagen. Lyckades hitta höger framsko och en baksko han tappade i vintras men resten av skorna ligger fortfarande och gömmer sig. Usch, gillar inte att ha tappskor borttappade i hagen, oroar mig alltid för att någon av hästarna ska trampa in en gammal söm i hoven.

Så ja, med tre tappskor kände jag mig en aning modstulen men nöden är uppfinningarnas moder, så jag släpade fram allt möjligt skrot jag kunde hitta och tänkte att små titthinder på gräs blir en toppenuppgift när hovarna är nakna. Sagt och gjort, han var väl lite skeptisk till en början men hoppade sedan glatt över vad som helst som kom framför näsan. Dock var han lite överbetslad, märkte jag så jag fick verkligen koncentrera mig på att vara så lätt jag bara kunde i handen. Nästa gång blir det någon mildare betsling. Idag tänkte jag både hinna åka och rida lite programridning samt hoppa ett par språng med den lilla vita, så nu blir det väl det långa benet före om man ska hinna allt innan kvällen... :) 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0