Måndag

Ahapp måndag igen och ny vecka. Hoppträning i lördags, hästen skötte sig fint men ändå kändes träningen inte bra. Superstörigt. Men det är bara att kavla upp ärmarna, spotta i näven och fortsätta. Efter träningen ville jag verkligen bara hem, men gissa vem som glömt lysena på bilen? Störigt men bara mig själv att skylla... Så ca 2h handbetande i solen medan vi väntade på förstärkning, så segt. meeeen lite mysigt ändå. Torres tog tillfället i akt och rullade sig några gånger också, tror inte det gick någon direkt nöd på honom utan det var mest bara jag som ville hem :)

I övrigt har jag följt nyhetsrapporteringen rätt aktivt under helgen, både radio och tv-sändningar. Läst inlägg på sociala medier, förfasats (vem gör fotomontage på avlidna (BARN!!!) och sprider på sociala medier???) men också känt värme i allt stöd så många ger varandra. Jag har hört siffror kring 45 000 som närvarade på kärleksmanifestationen igår och det är ju en HELT ENORM FOLKMASSA. Det är som varenda invånare i åtvidabergs kommun, fyra gånger om. Vilken uppslutning! Det är så viktigt hur vi ser på våra medmänniskor och att de är just medmänniskor. Jag mår illa när jag tänker på hur vissa grupperingar kommer använda helgens attentat för egen vinning och hur många människor som oskyldigt kan hamna i kläm. Det har redan hänt och det är vårt ansvar att se till att de grupperingarna inte får för mycket makt genom vår rädsla.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0