Långfredag

Här har man planerat i flera dagar att åka iväg och rida på bana idag. Kollat väderprognos, läst att detsnöblandade regnet som ska komma 01-07 sedan skulle gå över i regn och tänkt att lunchtid är en bra tid att träna på.

Så tittar man ut och ser en syn värdig sportlovet. Det snöblandade regnet imorse har övergått till stora, tjocka snöflingor som ger ett rätt rejält snötäcke och det är rätt kört för mig att försöka ta mig någonstans på mina sommardäck. Suck. Så jag sitter inne under värmefilten och ser ikapp några serieavsnitt och lyssnar på när sebbe svär åt datorn. Så segt att tappa ytterligare en träningsdag men det är väl smällar man får ta när man flyttar ut i skogen för att ha många, långa och säkra uterittsvägar. 

Idag vilar alltså hästarna med varsitt gosetäcke på. Aprilväder pratar man ju om och det kan man ju verkligen säga att det bjuds på i år. Sommarvärme på träningen förra lördagen, nollan och snö inte ens en vecka senare. Kontraster...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0