Den sjunde april tvåtusensjutton

Idag har jag följt nyheterna sedan p3's vanliga sändningar avbröts strax innan 16. Det går inte att föreställa sig vad människor fått se och uppleva idag. Mina tankar är med de som berörts av den här händelsen och nu håller jag tummarna för att polisens fortsatta arbete under natten lönar sig och vi får veta varför detta hänt och att ansvariga grips och ställs till svars. Och självklart för att antalet dödsoffer inte ökar. Dock sprids värme när jag läser om folk som öppnar sina hem för andra drabbade, som strandats och inte har någonstans att ta vägen idag, affärer som bjuder barn på mat när föräldrarna sitter fast i city och restauranger som säljer mat till kraftigt rabatterade priser till behövande. Det är den sortens kärlek och medmänsklighet vi behöver.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0