Lördagen

Lördagen har även den gått i snoret och hostans tecken. pallrade mig ut till stallet och red fram på helt långa tyglar och hade så himla kul. Gick över till korta tyglar och red många enkla byten. Mot slutet av passet provade jag att rida förvänd galopp på stora åttvolten och jajemän, vänster galopp gick kanonbra och höger gick det med, efter lite tragglande med min egen kropp och sådär. Kvitto på ökad styrka! Passet gick jättebra och jag började inte hosta förrän jag ridit klart och var inne i stallet igen,vilket var jätteskönt. Så himla nöjd med ridningen idag.
 
Jag har tjatat mig till en filmkväll här hemma ikväll, hade egentligen varit skönt att somna framför filmen men det gick inte riktigt, den var för spännande. Beautiful creatures såg vi, men det kändes mest som att man liksom väntade på the big turn i handlingen, filmen byggde upp inför något stort hela tiden men det hände liksom inget mer till slut. Och så ett öppet slut på det också. Ogillar öppna slut, vill veta vem som dör och vem som lever lycklig med vem i alla sina dagar. Meeeeen det var en helt ok film. Skönt att vara en "normal person" som hinner med filmkvällar ibland, blir lätt sena kvällar i stallet och i bästa fall en dusch innan man störtar i säng. It's what it takes.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0