Allt handlar om att göra timmarna.

Jag har hittat en australiensisk GP-ryttare som gör lite ridvloggar, en dressyrskola på youtube typ. Kul och inspirerande! Något hon alltid kommer tillbaka till är att man måste göra sina timmar i sadeln och make them count. Okej, man känner sig dålig på att rida trav under nedsittning men hur mycket tränar man egentligen? Allt handlar om att veta hur man ska göra och sedan omsätta det i praktiken så det landar i muskelminnet. Hur ska det landa där om man aldrig nöter in det?

Idag tog jag fasta på det där, jag värmde upp i skritt och trav i ca 10-15 minuter sedan la jag upp stigbyglarna. Något mer man aldrig tränar på men som alltid kommer på tävling -> uppridning på medellinjen. Så dagens pass bestod alltså av uppridningar utan stigbyglar i 25 minuter. Mot slutet la jag in lite skänkelvikningar i en och två serpentinbågar längs med långsidan och sedan tog jag faktiskt stigbyglarna igen. Nu har jag lite lätt träningsvärk i de övre magmusklerna men det är ju skitbra, inte haft träningsvärk i magen sedan förra sommaren ens de pass jag ridit för tränare så det var ju skitbra. Imorrn går vi som sagt in i skolan igen, dagen börjar med att kolla på ridprov för srl 1-2, nu börjar det dra ihop sig för oss också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0