Tisdagen

Oj vilken dag igår. Jag och en kompis skulle handla julklappar men landade i boxholm. Eh... Ett par klappar blev inhandlade i alla fall, ett par ärenden uträttade men däremot blev det ingen challenge filmad. Hästen passade på att vara på sitt mesta rodeohumör så vi kände väl båda två att det kanske var challenge enough att rida igenom den där rodeon just denna dag. Jag tyckte att han blev rätt fin till slut, det handlar mest om att acceptera skänkel. Jag brukar tjata om att göra det man vill med skänkeln istället för handen, men det kräver ju liksom en häst som tar skänkelhjälperna. Ostyrigheten var mer än på länge så jag blev lite förvånad över det, men mot slutet av ridpasset var han i alla fall någorlunda eftergiven i nacke och sidor och svarade fram för skänkeln. Behöver nog lägga ganska mycket fokus på de här grunderna fram till vi flyttar, jag tycker ju att det enda jag gör är att renodla hjälper och rida grunder men clearly not enough. Det är bara att trimma på och höja kraven på utföradet :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0