Kiro

Jag är så stolt över min häst! Lite stolt över mig själv också som löste allt. Som sagt, spontan som få bestämde jag mig kl 21 kvällen innnan att kusen skulle med till praktiken. Ingen lasthjälp eller något, vi som alltid är två och brukar lina in hästen. Men det fick gå, tänkte jag. Det värsta som kan hända blir ju att hästen parkerar utanför och inte vill in och då får jag väl avboka resan då, liksom. Med en himla massa linor, en runt rumpan, en i grimman så fick jag i alla fall in honom. jag gick ur stallet 13.05, 13.10 hade jag redan stängt, åkt iväg och var ute på 35an. Guldstjärna till kusen! Tänk att vi för lite mer än ett år sedan fick ha dubbla linor och lasta i en halvtimme. på vägen hem blev det ingen lina alls utan då stod han emot ett kort steg, sen gick han rakt in. Så himla duktig häst.
 
Han fick ju träffa kiro och det var ju tur det, han hittade en del att rätta till och min känsla i ridningen har varit rätt. 1-0 magkänslan. Jag har ju ridit och ridit och tyckt att snedheten borde rättat till sig men istället fått väldigt lite "betalt" för min insats. Inte konstigt när det rör saker som inte går att rida loss. Lite som att jobba med yoga när man fått ryggskott, hade det hjälpt långsiktigt hade väl läkare och kiros rekommenderat det, men det gör de ju inte, inte som "den enda rätta lösningen" iaf. Så det kändes skönt och som en påminnelse att lita lite mer på min egen magkänsla. Nu när låsningarna mobiliserats finns i alla fall förutsättningar för att hästen ska kunna ta till sig av ridningen och bli smidigare av lösgörande arbete. Jättespännande att sitta upp igen på torsdag och fredag och se om jag känner någon positiv förändring!

Förresten, torres alltså. Så rolig. Han är ju generellt en vaken häst som gillar att överleva, men när han kom in i boxen igår var det första han gjorde att slicka boxgrannen i ansiktet och sedan rulla sig. två gånger. Sen stod han helt lugnt och bara "jaha nya hemma, kul" och började äta. No big deal...

Lunchen är slut och nu får dagen fortsätta rassla iväg i raketfart. Har en transport kvar att städa ur, det var ingen som riktigt orkade det vid 23 igår när jag kom hem. Däremot backade jag in den på en skogsväg som ett proffs, snart kanske jag har koll nog för ett utökat B!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0