Dressyrtrim

Dagens ridpass kändes något bättre än gårdagens, om det beror på sadeln, tränset eller bara att han ridits en dag till efter vilan, det vet jag inte. Han var jättefin i början, men så började hästarna i hagen intill springa en himla massa och då var det ju "kört" med att försöka få någon form av fokus medan de sprang. Torres stod och tittade mot ljudet och andades hetsigt först, och efter ett tag blev han superbusig istället. Sånt tar lite fokus och energi från mig men det händer.

Därefter var han återigen svinigt känslig för vänsterskänkeln. Jag fattar inte varför, det kommer liksom inte på "speciella platser" eller i vissa rörelser utan det kan vara lite var som och sedan bara bli bra helt plötsligt. Överlag var han fin i alla fall, jobbade på trevligt genom ryggen och mycket stadigare kontakt på bettet idag än igår. Imorgon står det ihopsläpp på schemat, så då får jag ställa klockor. En valackhage, men detär ju ändå alltid lite läskigt med ihopsläpp av nya hästar. Håll tummarna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0