Hoppning och hopp

I onsdags började jag tidigt på praktiken = mer tid till ridning osv innan lektioner drar igång. Byggde fram några hinder, en av hästarna skulle hoppas och filmas. Tyckte att den hästen var väldigt trevlig, och lätt att rida på hinder. Så länge jag höll en bra galopp och lät honom sköta sitt utan att störa så gjorde han sitt jobb, och det riktigt bra. Kul med såna hästar!
 
Nästa häst jag red åkte jag av, en släng av sadeltvång resulterade i en väldans massa bockningar som jag tyckte att jag höll mig kvar bra i, tills jag tänkte att "nu borde den sluta snart". Då kom en bockning till, jag hamnade bakom sadeln och då var det ju kört - nästa bockning sa det pang i backen. Tappade luften och slog i huvudet men mår efter omständigheterna bra. När kroppen läkt är det upp igen - men kanske inte på just den hästen första gången. Klarade av att vara med på praktiken igår kväll i alla fall, och hjälp vilken ridabstinens man kan få! Låt kroppen läka snabbt nu, tycker jag.
 
Jag känner mig jättenöjd med min praktikplats och upplägget såhär långt, speciellt jämfört med vissa av mina klasskompisar vars praktikplatser inte alls verkat fatta konceptet. Lia ska ju vara just lärande i arbetslivet - förbereda oss inför diplomeringen nästa år, så att i princip alla mina timmar går till ridning eller att vara med på lektioner känns toppen. Några timmar i veckan på kontoret också för att se lite såna uppgifter också. Den här veckan har vi diskuterat lektionsupplägg/läroplan (typ) och vad som gör en skolhäst bra. Vi får se vad det blir för frågor och diskussioner nästa vecka :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0