Ung och aktiv inom ridsporten

Tyras inlägg om ungdomssektioner väckter en del känslor i mig. Fan alltså. Jag har varit aktiv inom ungdomssektioner i två olika klubbar i sammanlagt 7 år, varav 4 av dem som vice ordförande. Deltagit i otaligt många utbildningar för ungdomssektioner, ungdomsledarkurs, diskuterat ungdomssektioner och aktiviteter med aktiva från andra klubbar, tagit med mig mina erfarenheter till en helt (för mig) ny klubb och jobbat med ungdomsfrågor där. Jag har under de här åren samlat på mig ett stort "kapital" kunskap, insikter och vet hur man ska jobba för att kunna bedriva en så pass framgångsrik ungdomssektion som möjligt. En ungdomssektion baserad på unga drivna människor som skapar aktiviteter och sammanhållning för klubbens medlemmar upp till 26. Där alla intäkter går tillbaka till klubbens unga medlemmar.

Jag har ju under de här åren, som till och från varit jäkligt kämpiga, skapat en vision över hur jag vill att ungdomssektionens arbete ska påverka på sikt. Jag hoppas jag delar den visionen med många drivna ungdomar i ungdomssektioner ute i landet. Nu ska jag bara hitta en plats och ett sätt för mig att använda allt jag lärt mig under mina år i klubbars ungdomssektioner. Ge tillbaka till sporten som fostrat fram en stor del av den person jag är idag.


Har er ungdomssektion kört fast eller bara vill ha lite input på hur andra klubbar jobbat runt vissa problem? Förslag på aktiviteter? Kommer jättegärna ut och hjälper till :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0