Försmak på sommaren

Black friday-shoppingen har kommit fram, använts och sedan kom våren så lilla 200g-helhals-täcket fick stuvas in i en garderob igen. Skönt! Ett par dagar har han till och med fått gå naken i hagen. Torres har flyttat till NORF för igångsättning och flyttat hem igen, gått på uteritt för första gången på 8 månader och nu sådär en vecka senare går han faktiskt först större delen av vägen. Än så länge har vi bara ridit ut med sällskap men det går stadigt framåt.

På torsdag är det checkup, främst för att lugna mina nerver då jag på riktigt funderar på att köpa mobil med värmekamera för att kunna hålla 100% koll på ev ökad värme i framben och rygg, snacka om att vara nörd-hippokondriker, haha. Jag hoppas att allt fortsatt är fint så jag slipper lägga flera tusen på en rätt kass telefon enbart för att för att den råkar ha värmekamera... eller täckes-sensorn med tillhörande app som mäter hästens bekvämlighet under täcke... finns så mycket tekniska lösningar för oss hariga hästägare!

Bäst av allt är att Torres fått en hagkompis nu, äntligen. Ett litet ponnysto som jag tror han tycker fantastiskt bra om, måste vara hemskt att vara en social häst och sedan gå ensam i hagen i över ett halvår. Jag hoppas så mycket på att han faktiskt är fräsch och fin på kontrollen så han kan få komma igång med lite mer arbete.
 
 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0