Måndag v. 26

Det var ett tag sedan jag hann pluppa in här och skriva något senast. Vi har verkligen fullt upp! Denna vecka har jag även stalltjänst vilket innebär uppstigning 05.00 och hemkomst tidigast 21.30 de dagar jag har kvällsfodringen också. Utöver det ska vi skriva en ganska stor del av examensarbetet denna vecka eftersom det ska redovisas nästa vecka... muntligt i 8-10 minuter. Ska jag redovisa så pass länge måste jag skriva gaaaanska mycket text.Hittils har jag väl gjort typ en halv a4 så nu gäller det att ligga i!

Trots att jag sitter på en "Torneschjävel" enligt flera i klassen som kan avel, så samlar vi beröm för varje pass. Målet: Att innan sommaren är slut få någon avigt inställd att erkänna för sig själv (och mig!) att det finns fina, schyssta torneschavkommor. Haha. Jag kan bli sådär barnslig ibland. Men varför ska han behöva sota för att hans halvsyskon har dåligt rykte liksom, det rår väl inte han för.

Utöver detta med att vara upptagen i skolan satte jag ut fodervärdsannons på Gnistra och Lillja igår. Gensvaret överträffade alla förväntningar. Senaste dygnet har jag haft kontakt med över 50 olika personer som är intresserade. Ungefär hälften låter jättebra. Vem kunde tro att det är sådant "riv" efter nordsvenskar? Nu återstår bara att styra upp alla provridningar... Pjuh! Skulle aldrig kunna heltidsjobba som hästhandlare och ha detta som vardag, varje dag, året om.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0