Mitten av augusti

Jag tror minsann vi har lite catching up att göra, det var ett tag sen sist. Chesters strålrötekur verkar ha gjort nytta, han blev verkad av min hovis och det fanns inte så mycket angripen stråle att skära bort, så det verkar som att kopparpasta har lite sting i sig ändå. Skönt för honom med fräscha hovar igen.

Jag sa för ungefär en månad sedan att Torres skulle få en månad med ordentlig planerad träning och sedan skulle jag utvärdera framtiden. Hans dubbla uteslutningar i vikbolandet var lite märkliga, men det har hänt förut att han tittat på nya banor och detta var första starterna på över ett år, så jag ville ge det lite tid och se om det lossnade. Istället kom en hälta fram, så han har varit på klinik. Det är inte en stor hälta, inte ens en grad, men uppenbarligen tillräckligt för att det ska ha stört honom. Vi har återbesök planerat och fram tills dess går han och göttar sig i hagen med kompisarna. 

I och med detta har chester fått step up his game lite och ta nästa steg i igångsättningsprocessen. Han är skitnöjd och vill helst galoppera jämt så jag får vara lite tråkig och peppa honom till att coola ner sig lite. Trav är ju också en gångart, om än inte lika rolig. Han köper läget i alla fall, som alltid, en riktig guldponny som alltid ställer upp på allt, vad det än må vara jag hittar på :)

Dessutom har jag lite kul nyheter idag. Från och med nu träffar ni mig varje lördag på NORF, lite i veckorna också men då jobbar jag mest dagtid. Jag tycker att det här ska bli superkul, jag har haft min första riktiga arbetsdag idag och det har gått superbra, massor härliga elever och jag har supertrevliga kollegor i hästarna. Det känns riktigt bra och jag ser fram emot den här vårterminen tillsammans med dem allihop :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0