Två nya skolhästar

och jag funderar återigen på om Gnistra ens klarat D-ponnygränsen... Jag har ju sagt att hon är "nog absolut som störtst 145" sedan hon var fyra, nu jämför jag med ponnyer slutmätta till 140 och tycker att det nog inte är någon skillnad... Haha. Det är en bra storlek i alla fall, funkar både till barn och lite mindre vuxna. Igårkväll gjorde hon sitt första gästspel på lektion i alla fall, rakt in med huvudet före i nya livet. Jag tyckte att hon skötte sig jättebra, gick bra att forma och flytta undan för innerskänkeln i serpentinbågar och var rätt okej med livet i allmänhet. Stod still på medellinjen vid uppsittning och var pigg och framåt under lektionens gång.

Idag ska storasyster ha ridhuspremiär. Steg ett till att bli ridskolehäst... Jag har snabbräknat foderstater och ska åka till stallet strax efter lunch för att hänga fram utrusning och namna upp den. I brist på likadana namnskyltar som ridskolehästarna får de varsin färdiggjord från blåbasen. Blir kanon.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0