Mascara review

Har haft problem med att stänga sminkväskan ett tag nu, så jag vände upp och ner på den för att se vad som egentligen ligger däri. Vem behöver fyra mascaror???

 I alla fall. Jag har ju provat minst fyra mascaror i varierande prisklasser parallellt nu ett tag,så tänkte dela med mig. 

Fiberwig har varit min favorit sedan den kom utpå marknaden. När jag var yngre hittade jag aldrig någonsin en mascara som höll en hel dag, utan efter lunch sådär hade den runnit och lagt sig under ögonen och ah. Inte snyggt. Denna kom ut, svettsäker men tvättas bort lätt med vatten. Det är på riktigt den bästa mascara jag någonsin använt. Spelar ingen roll om man rider ett killerpass, joggar en timme och badar i svett, den rinner inte. Inte ens lite. När man tvättar bort den är det bara att blöta upp den lite med ljummet vatten och "dra av" den med nypan. Hamnar inget svart under ögonen någonsin. Enda minuset är priset, har för mig att den ligger någonstans mellan 200 och 250 kr. MEN det är den så lätt värd. Tror tyvärr denna utgått och ersatts av en ny, fiberwig fx. Inte provat den men ser inte varför de skulle ersätta denna fantastiska (ja jag älskar den) mascara med något sämre, så när jag behöver nu mascara kommer jag antagligen köpa den. "lösfransar du borstar på" lovar de, och det stämmer. Längre och tjockare fransar.

MaxFactor Lash Extension effect är väl en bra "nude"-mascara. bygger ingen volym utan bara ett tunt färglager = fransarna ser längre ut. Kommer antagligen inte köpa den igen, kan inte sätta fingret på vad det är men den tilltalar inte mig. Kanske för att de övriga 3 bygger volym? Mascaran är helt ok, minns tyvärr inte priset. Har för mig att jag köpte min för 90 pix på rea, gissar på att normalpriset är ca det dubbla.

Loreals Miss Manga har väl ingen missat? Var tvungen att prova då jag hittade den lite billigare i ullared. Den är väl trevlig, men inget riktigt speciellt. Lätt att "överdosera" och rinner lätt lite om jag inte minns fel. Stör mig lite på att borsten är "böjlig" men i övrigt är den ganska snarlik fiberwig i resultatet. Kommer antagligen inte köpa den här mascaran igen. vad kostar den i butik, kring 150? Antagligen jättebra för de som är ute efter twiggylooken, vilket jag var en period :)

Big Lash är budgetvarianten i den här skaran. Impulsköpte den på ÖB för 30 pix, fin zebrarandig förpackning ju! Det är nog den av dessa jag använder mest i dagsläget, men, den rinner väldigt lätt. Övriga mascaror håller för lite skrattårar,men denna rinner direkt. Ger ändå nice fransar med resultat mycket likt fiberwigs och är nog den jag köper igen nästa gång jag är i behov av mascara. Vardagsmascaran, så att säga. Är även den jag har på bilden!


Av dessa fyra blir det den sista som får ligga kvar i sminkväskan (woho nu går den att stänga!). Övriga tre får ligga i stora sminkväskan, den man inte tar med "överallt" men använder grejer ur ibland.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0