Never dull your shine for somebody else

Hörrni, vet ni vad jag just blev påmind om när jag satt hemma och åt kladdkaka framför top model? Tyra sa åt nån tjej att never dull your shine for somebody else och det är ju precis vad jag lovat mig själv. När man går in i förhållanden etc är det lätt hänt att man gör alldeles för mycket uppoffringar för att få allt att funka, och funkar gör det ju, en kort period. Men är man som jag, en person som behöver mycket personligt space och lätt känner sig trängd GÅR det inte att anpassa sig helt efter någon annans behov utan att gå sönder själv. Den där gnistan man har som gör en till den man är blir svagare och svagare tills den slocknar och det har jag lovat mig själv aldrig någonsin ska hända igen. Det är så himla skrämmande att vara van vid att vara en stark självständig brud och sedan vakna upp en dag och inse att man är HELT NEDBRUTEN. Been there, done that, bought the t-shirt. Never happening again. Jag är för viktig person i mitt eget liv för att lämna över huvudrollen åt nån annan. Har hellre folk omkring mig som accepterar att jag funkar som jag gör, än sådana som vill att jag ska förändra så himla mycket. Har jättegärna nya människor i mitt liv, men vill inte släppa folk för nära ifall de inte pallar att jag är jag utan tycker att jag ska bli nån idealkvinna. ni fattar. Ska jag vara en idealkvinna ska snubben va en idealman och min idealman vill inte att jag ska bli nån jag inte är. woop woop då var det problemet löst. Shine bright like a diamond och ni vet väl att diamanter är hårt sammanpressad kol? Kol som man blir jättesmutsig och skitig av egentligen. sån smuts blir en diamant efter ett tag och diamanter är skiiiiiiithårda. Sån har jag nästan blivit nu. Tar ingen ny skit och skiner på ordentligt. Har jag fått sagt min poäng nu eller? Jag tror det. Vill ni glänsa, gläns. Oavsett om någon annna säger att ni glänser fel eller borde glänsa på ett annat sätt. Gläns som ni vill. Ni är värda det.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0