Tisdag

Torres går som en miljon för tillfället, tänk vad lat man varit innan? Allt jag ändrat på är att lägga på dressyrsadeln och försöka samla genom sätet och vikthjälperna och varit lite nogrannare i ridandet av både övergångar och tempoväxlingar. Inget hokus pokus direkt, bara nogrannhet rakt fram i skogen... Nu när jag kommit på detta vill jag ju knappast låta honom vila en dag, han ger sån himla härlig ridkänsla och är så positiv och fin till arbete.

Igår skulle jag åkt iväg och tränat programdelar för att bestämma mig lite mer vilket eller vilka dressyrprogram vi ska rida. Tyvärr kom livet ivägen på morgonen och vi fick ställa in. Jag anmälde mig ändå till båda så har jag ett par dagar till att bestämma mig. Egentligen gör han ju allt upp till msv c, det är bara frågan om det funkar "i skarpt läge", med hästar, liv och rörelse och spänd miljö omkring. Samtidigt finns ju bara ett sätt att ta reda på det, och för varje start kommer mer rutin och mer rutin ger mer säkerhet till framtiden. Vi får se om jag fegar ur eller kör på!

Chester fick en rejäl omgång med vinterpälsen. Förstår inte, det lossar enorma mängder varje gång man borstar, ändå ser han ut som en björn? nu har han fällt färdigt i flankerna och på bogarna i alla fall, ser fram emot när all fällning är klar. Han är rätt snygg med kort päls! När jag stod där, en timme in i vinterpälsstriden, kände jag att detta ta mig tusan blir sista året han får ha vinterpäls, nästa år blir det helklippning. Ben, huvud, allt. Han är rätt sportig typ ändå, även om han senaste halvåret mest sett ut som en isbjörn korsad med ett marsvin.
 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0