Ponnyallsvenskan omg 2

Igår var jag och hälsade på två av våra hästar vi lånat ut till ridskola. De har bott där ca 9 månader nu, och verkar trivas toppen och är mycket uppskattade. Superkul! Förutom att hälsa på dem, tog vi en långpicknick brevid deras hage, supermysigt. 

Ibland känns det som att jag jobbar dygnet runt, eller i alla fall är igång dygnet runt. Jag hade lovat bort mig som funktionär idag, så kom jag hem vid 22 igår och blev påmind om att jag skulle jobba inatt. Hurra. Jag slog på något sätt personbästa tidsmässigt på distriktet inatt, trots illamåendet från helvetet vilket var superskönt, jag kom hem rätt tidigt jämfört med annars. Valet stod mellan långfrukost i två timmar eller att sova några timmar och ptja, jag hade bara hunnit sova en dryg timme innan jag jobbade så hälsan kom i första rummet denna gång. Nu däremot är jag uppe och i ordning och ska precis smita ut till bilen och köra i rallyfart ner till Överum. Tänkte komma till lagklassen men de var snabbare än jag förväntat mig med första klasserna så det blir nog tight. Ponnyallsvenskan är så nostalgiskt och härligt tycker jag. Så många unga som kämpar mot samma mål, svettats och slitit hemma och nu ska ut och prestera och visa upp dagsformen och ha kul tillsammans med sin ponny. 9 fall av 10 - älskar atmosfären.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0