Morötter

Med fickorna fulla av morötter gav jag mig ut på en tur igår. Lite okonventionellt kanske, men syftet var att bryta beteendet hos honom när han trissar upp sig och blir blockerad. Fungerade oväntat bra! Det var som att han glömde bort sin tidigare tanke och istället blev superfokuserad på mig och de där mumsiga morötterna. blir så mkt mer harmoniskt då än när man ska övertala superstissig häst att det VISST är en bra ide att fortsätta gå ifrån sina hagkompisar... Lösdrift i all ära men jag upplever att de blir lite mer flockbundna när de spenderar 24h/dygn med sina kompisar jämfört med 8-16h om de är lagda åt det hållet... Bara att träna.

Inatt var tätorten tät av rök, själv trodde jag bara att det var dimma fram tills jag träffade en orolig man som trodde att det brann någonstans. Alltså, det förklarar ju en del! Hade tungt att andas hela natten trots inhalationer, trodde bara att jag höll på att bli förkyld eller nåt men då fanns alltså något lite extraretande i luften. Det var i alla fall väldigt vackert i soluppgången! Känner mig så gammal ibland, stödstrumpor, dämpande sulor i skorna och så UPPSKATTA NATUREN hela morgnarna... "oj vad vackert det var här!" "Vilken utsikt, här skulle man bo!" och sådär. Kan inte minnas att man tyckte så för tio år sedan, tyckte nog mest att vuxna var lite töntiga då. "ja, fyra träd i motljus...... big deal" typ. Haha, ibland är det lite skönt att man blir äldre och värderar andra saker i livet lite mer.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0