Första turen med sällskap

Igår red jag min första tur på torres med sällskap sedan vi flyttade hem! Över två månader dröjde det, och det finns en tanke med det. Jag har ju haft problem med att rida ut innan, han blir blyg och tar saken i egna händer och springer hem när intrycken blir för många ute. Har försökt pusha den gränsen framåt lite försiktigt men ibland känns det som att skadan blir större än nyttan (typ när hästen springer hem utan ryttare och korsar en 90-väg) men ni vet ju redan hur jag resonerar där. Hemma har jag fler vägar att rida på och lite "säkrare" omgivning, det är inte lika tungt trafikerat och överlag har vi jättebra hänsysfulla trafikanter ute hos oss.

Men ja, jag ville att han skulle bli lite modig och våga gå på uteritter själv innan vi hade med oss snuttefilt i form av sällskap och det har ju faktiskt funkat bra. Rätt tänkt eller inte - jag vet inte men if it's not broken dont fix it. Han skötte sig i alla fall urfint, trots att mamma galopperade ikapp vid nåt tillfälle. Jag hade förväntat mig att han skulle flyga rakt upp i världens busserie men han travade vidare lugnt och stilla lång och låg, haha. Toppenkuse.

Ikväll är det lektioner igen och det slår mig att när jag går hem idag har halva tiden gått. Vad fort tiden går och vad kul det är! Skulle lätt kunna ha lektioner minst fyra kvällar i veckan som standard och det är ju himla bra med tanke på vad jag utbildat mig till... Nä nu är det dags att sätta fart om vi ska hinna med någon egen ridning idag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0