En favorit på en lördag

idag har vi ridit förbi korna! det gick oförskämt bra tills en av dem blev nyfiken och travade fram mot oss, snett bakifrån. Torres fick dåndimpen, flög rakt upp i luften och galopperade i det närmaste på stället några språng. Jag fick såklart katastroftankar direkt och såg framför mig hur han skulle skena hem på asfalten men han lugnade ner sig ganska direkt och vi kunde fortsätta skritta hemåt på långa tyglar. ibland är nog miljöträningen mer för mig än för hästen, hehe. Annars var han duktig, vi mötte både barn, bilar och vilt plus då gick förbi kossor som stod och hängde vid staketet och det var ingen biggie direkt. Bara den där monsterkossan som gick till "attack" ;)

Förutom allt tittigt var han skiiiitfin att rida, rund i formen, uppe med manken och mycket power bakifrån. Han är himla härlig när man lyckas samarbeta med all den där skärpan och powern han har. Att vara konsekvent och noggrann samtidigt som man har silkesvantar på är tamigtusan det svåraste jag behövt göra. Den där hårfina gränsen i att sätta gränser utan att gå över gränsen. Han lär mig verkligen att vara finstämd och känslig, hur butter han än kan se ut efter en lång tävlingsdag, gose <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0