Soooo this actually happened

Så. Efter träningen lyckades vi vara lite för effektiva och bilen låstes upp samtidigt som jag knäppte loss martingalen, hästen studsade baklänges pga potentiell livsfara med bil som knäpper till och blinkar, landar på min fot, drar sitt ben bakåt och så upptäcker vi att jag sitter fast. Jag får inte bort skon från undersidan av hästens hov för den sitter fast i brodden....... YES. Återigen, där det är sol finns det skuggor ;)

Nä men lite postivt hära så gör det inte ont alls när jag är helt still. Brodden verkar ha tagit till största del mellan tårna så det är mest som en vanlig tramp. Förhoppningsvis lyckas jag få ner svullnaden lite hjälpligt på ett par dagar så är jag fit for fight snart igen. Hade tänkt lägga upp en bild till detta inlägg meeeen tror ni hellre ser klipp på gulliga kattungar än min färgglada tå som numera är dubbelt så stor som sin vänstra motsvarighet.

Tur i oturen så hände ju detta efter träningen i alla fall! Träningen var bra, frustrerande men bra. Jag jobbade på med mina tix och ovanor (därav frustrationen, ni vet när man VET att det man gör är fel men man KAN inte låta bli men ska försöka ändå) och jag är väldigt nöjd med lektionen i sig och resultatet av den. Torres var lite försiktig och avvaktande först, sen började jag rida lite mer beslutsamt och då var han ju helt med på noterna. Taggad och glad, tog tag i hindren och min största uppgift blev mest bara att hitta rätt väg och att inte bromsa. Han räckte fram på alla distanser och det var inte många hinder jag red på "ett för mycket" fram till, som annars varit mitt problem det senaste. Superhärlig känsla och jag ser fram emot nästa träning!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0