Hoppträning

Hoppträningen igår gick kanon! Bra flyt och känsla genom träningen. Men ni kan ju gissa hur stor klump jag hade i magen när det stod en kombination på diagonalen. Det har ju gått rätt knackigt i kombinationer ganska länge och en omkullridning senare så sitter lite spöken i bakhuvudet. MEN. Ska man ut och tävla så kommer det ju komma kombinationer, det är bara att träna på. Hur otäckt det än känns så går det alltid att sänka ner och korta avståndet så uppgiften blir lätt och jobba därifrån. Det gick i alla fall jättebra, inget stopp och inga extrasprång. Han hoppar fortfarande in lite tveksamt men det kommer nog gå över ju fler gånger vi klarar uppgiften och jag vågar galoppera på ännu lite mer. Jag tycker att jag lägger upp galoppen rätt bra och rider superfort så ser jag filmen efteråt, hur det nästan går baklänges och förstår precis varför det fortfarande känns långt trots miniavståndet, haha.
 
Kul hoppträning hur eller som och roligt när man känner utvecklingen gång för gång. Det är ju liksom så det ska vara. Idag är det jogging och massage på schemat och equiterapeut på tisdag :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0