vecka 17

Ny vecka, nya tag. Förra veckan hade jag fyra lektionskvällar på tre olika ridskolor, superkul att träffa så många härliga elever och hjärnan får minst sagt gymnastik när många nya namn ska in på kort tid. Det har blivit rätt sena kvällar men med så givande jobb som ridläraryrket så gör det inget, jag tycker oftast det ger mer energi än det tar för mig. Idag är jag både jobbledig och hästledig och har inte lämnat huset på hela dagen. Minns knappt när jag hade en sån här dag sist, men vad skönt det är att bara vara. Pyssla lite här och där och göra sånt där man aldrig hinner/prioriterar annars. Ska damma av lite bakformar tänkte jag mig, kakor är alltid gott!

Ridpassen i veckan har gått hyggligt, dressyrsadeln fick se dagsljus för första gången sedan nyår, inte en dag för tidigt med årets första dressyrstarter mindre än en månad bort... Det kändes rätt ovant, men med lite envishet ska det väl gå att få till en helt ok nedsittning i mellantraven ändå. Igår stod lite lätt hoppning på schemat, mamma var med och filmade men jag har inte fått dem än. Vi jobbar på med att hitta och hålla en jämn rytm och igår tyckte jag att det blev rätt bra faktiskt, bättre och bättre ju längre in i passet vi kom. Torres var i alla fall superglad men samtidigt precis lagom elektrisk. Vi hade ett bra pass helt enkelt :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0