Tappskor och sömn.

Mina sovplaner gick sådär. 12 h natten till tisdag (vem kan ens sova så länge???) men det fick jag igen idag. I morse vaknade jag kvart i fem av att jag var genomtäppt och inte fick luft. Heja. Det gick inte att somna om heller, en tapper timme försökte jag men sen gav jag upp.

Torres hade tappat en sko i måndags. Tappskor är en sån himla motivationsdödare. Egentligen är det ju inte så jobbigt att slå dit den igen, men något i att klämma fast hästens hov mellan knäna och stå superonaturligt och göra ett ändå förhållandevis tungt jobb gör mig så himla frustrerad. Och det sätter hovslageriyrket i helt annan dager, när man provat dra/slå på tappskor själv. Så mycket jobbigare än det ser ut, men det är guld att kunna slå på dem hjälpligt själv igen, speciellt när man har hästen som jag har nu, långt ifrån hovis "vanliga rutt". Practice makes perfect men detta är en förmåga jag inte vill få chans att träna för flitigt på, skorna får gärna sitta kvar ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0