Det finns inga dåliga väder...

Igår em skulle jag rida båda mina hästar. Chester var först ut, full av vårkänslor. Superpigg och glad. När vi var längst bort på rundan kom en hagelskur och jag kände bara neeeeeeej... För hur framåt och glad den här ponnyn än är så finns det något man inte rår på honom i, och det är när det regnar för mycket. När vi stod i västervik skulle jag skritta av genom att rida runt anläggningen och precis när jag är jämsides med tävlingsstallet, kanske fem meter ifrån en öppen dörr, kommer VÄRLDENS skyfall. Chester fryser till, vänder rumpan mot regnet och där står han, trots mina försök att få honom att gå in under tak, han bara VÄGRAR röra sig i det där skitvädret. Ganska frustrerande känsla att vara typ 50-100 m från stallet, fem meter ifrån tak vi kan gå in under och han bara SKA INTE röra sig. Så där står vi tills skyfallet avtar. Helt genomblöta, haha. Som tur var, var det bara en lindrig hagelskur igår så inga sur-stopp för vår del.

När det var dags att rida torres hade regnet kommit igång på allvar men i sann inga dåliga väder bara dåliga kläder-anda red jag ändå. Gick riktigt bra men jag fick sluta ridturen lite tidigare än tänkt. Blanknötta gummityglar plus regn blev rätt halt och det blir ingen bra ridning när tygeln glider ur handen. Tuff häst dock som knatar på ute i regnet! Eftersom livet i sig är rätt ironiskt hade såklart värsta regnet lagt sig så fort jag sadlat av, men så kan det vara. Idag strålar solen istället så inga hala tyglar idag i alla fall!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0