Fredag kväll

Saker blir ju aldrig som man tänkt sig, jag tog en sväng till besiktningen med transporten i alla fall och den gled igenom med guldstjärna. Väl tillbaka i stallet när jag tar in har hästen lyckats bocka till BÅDA bakskorna. Så många frågor, så få svar. Hur lyckas hästen böja ut båda yttre traktarmarna? Samma dag? Alltså jag fattar inte.
 
Skorna skulle ju i alla fall av och det var bara att kavla upp ärmarna. Men satan vad jag fick kämpa. Hade bestämt mig för att jag skulle få bort skorna själv men förr eller senare tar ju tålamodet slut... kombinationen väl nitade skor och väldigt nernötta sömhuvuden.......... Alla som var med på våra tappskolektioner förra året kan föreställa sig hur resten gick. Till slut fick jag tag i någon som kände någon och så 40 minuter senare anlände hjälp. Nu är skojävlarna av i alla fall och jag har ridit ett kanonpass i ridhuset. Svarade trevligt fram för skänkel och blev lite lättare och högre i formen utan att vara spänd. Frågan är om det är avsaknaden av bakskor eller en slump ;) vi får se.

Det blev lite fler timmar än planerat i stallet men nu har jag i alla fall landat i soffan, tagit en dusch och kollar på idol. Lider lite av att inte ha hunnit köpa smågodis men mja, ingen har väl dött av att inte äta osunda mängder godis en fredagkväll... Vi får ta revansch på den imorgon.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0