jogging

Blev lite väl mycket go i hästen efter hoppningen igår, idag har jag fått rida och klappa "medhårs". Minsta skänkel som lades på så hoppade han jämfota och bara "AHA, byte???? galoppfattning???? samling????" jättesvårt att kalibrera in hjälperna så man får nån kvalitet på sitt ridpass men jag tycker att jag lyckades helt ok till slut ändå. Lite lyxproblem ändå, de där dagarna hästen är så ambitiös och känslig att det blir svårt att rida ;) Red skänkelvikning mot spegeln och försökte hålla koll på alla kroppsdelar och takten samtidigt. Hyggligt resultat till sist ändå när jag lyckats pysa ut energin på "rätt" sätt. Den här vintern vi har framför oss när jag ska rida ut i skogen minst 4 pass/vecka känns lite... vild... hehe. Men allt går bara man vill.

Utöver det fick sadeln lite kärlek, mådde dåligt när jag insåg att det nog gått över två månader sedan senaste putsning så då får man skärpa till sig. Nu är den ren och fin dock med fett på över natten, så så långt är ordningen återställd. Imorgon förmiddag står lite tråkiga måsten på schemat, gå igenom stallskåpet efter fler saker att lägga ut på annons, tvätta och ringa några samtal. Eftermiddagen ska helt vigas åt skoluppgifter, tänkte få allting klart och inlämnat på fredag så har jag en hel-ledig helg sen. Vore ju hur skönt som helst???



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0