Igångsättning

Igår var det äntligen dags, första ridningen efter vilan. Ringde och rådgjorde med vet som ordinerar 10 min skritt första dagen därefter öka på med 5 min om dagen i en vecka, sedan lägga in trav. Känns lite sådär att sadla på för att rida 10 min men hallå, jag fick rida igen. Passade även på att prova mina nya stigbyglar och vet väl inte helt vad jag tycker om dem, det blir inte så mycket testat i skritt direkt. Snart borde stiglädren komma också, så får vi se om det är någon skillnad med såna också.

Annars har jag köpstopp till mig själv, försökte mig på att hitta lite julklappar igår på webshoppars black fridayrea men hittade inte riktigt något som ropade "köp mig". Så jag har kvar en del julklappsshopping. Så himlasvårt att köpa julklappar till folk som inte håller på med hästar? Annars är det ju bara att köpa en riktigt bra sadeltvål eller nåt fett eller ett pannband men tror kanske att sebbe blir lite SÅDÄR glad om han får en bra ryktborste. Hehe.

Torres tidiga julklapp blir omvärmning av dressyrsadeln i början av december. Dressyrsadeln glider ju fram och hamnar i bakvikt och jag tror det är för att den blivit för trång. Helt sjukt egentligen, men så verkar det. Så han får en koll strax innan lucia. Sen är det trim under vintern för att så småningom komma ut och tävla lite 2017 om allt går vägen :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0