Boxen efter nästan tre dygn på box

Alltså... jag har ju varit ute flera gånger per dygn och mockat det jag sett, försökt jämna tillboxen och gjort det bästa av situationen. Idag fick han gå ut på morgonen vilket gav mig tid till att verkligen ta tag i det där sunkhålet som brukade vara hans box. nästan all bädd var genomkissigoch uppdragen i "bajshörnet" med x antal kilo hösilage nervänt i allt kiss... Challenge accepted, tog mig an boxen från det fräscha mathörnetoch skakade varenda liten spån minst en gång för attfå bort allt bajs. Torrt spån sparas, blött ut. Tre megakärror ut och fyra kärror torrt spån in tillslut. När det var klart var jag rätt trött i armarna, men då var det bara att ta skottkärran med sig ut i hagen och mocka undan där. När sjukhagen var fräsch så fortsatte jag ut i vanliga hagen och fyllde kärran igen. två timmar mockning. Åt en häst + en kärra i hagen. Hur lyckas man ens mocka en box i 1,5h...

Nu är det i alla fall fräscht och jag har landat i soffan sedan några timmar tillbaka för att få ordning på mina inlämningar med deadline... ikväll. Heja heja. Ser ut som att jag kan bli klar ändå men det är till att hugga i. Det hjälper inte att smfinalerna sänds, fastnade lite framför seniorernas final och oj vad fort det slår om. Nolla och god medaljchans igår och uteslutningar eller många fel idag. Fint att få se lite fina hästar och hoppning på hög nivå utan att behöva sitta i ett kyligt ridhus. Snart börjar finalen för juniorerna, spännande det också även om jag ska försöööka skriva inlämningar parallellt. Multitasking is key!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0