Sprengerlook-a-like

Så nu har jag ridit på bettet i nästan en vecka, och jag upplever att han är mer sugen på att ta stöd på det här bettet. Han går fram till det och "lägger sig på" lite mer än vanligt, vilket är JÄTTEPOSITIVT eftersom han inte gärna tar stöd, antagligen pga att jag är så pass svag i magen att handen blir ostadig och han backar av. Oh well. Han är inte speciellt kinkig med bett ändå så det är ganska svårt att göra en bra recension och väga för och nackdelar. Jag ska prova vid några lämpligt pass att byta tillbaka till de andra betten och känna om det finns någon mer uppenbar skillnad då.

Enda minuset jag har upptäckt är att D-ringarna hamnar lite "på" remontnosgrimmans ringar, så jag tror att detta bett gör sig bättre med aachennosgrimma eller en engelsk. Ska kolla i mina gömmor och se om jag kan hitta något i hans storlek. Annars är alternativet att gå ner en storlek i remontnosgrimman eller kolla om en ställbar remontnosgrimma skulle passa honom bättre. Kan inte vara asbekvämt när tränsdelarna krockar, men det är ju inte bettets fel att remontnosgrimman är för stor.
 
Utan att ha provat ett äkta sprenger på honom kan jag säga att jag är nöjd med mitt köp och tycker att 300 kr är ett mycket humant pris för bettet. Överväger till och med att köpa ett extra i Chesters och Gnistras storlek om det finns kvar nästa gång!
My kind of spegelselfies. Inte grymmaste bilden i världen men här ser man hur ringen på nosgrimman nästan ligger an mot bettet. Need 2 change.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0