Flying changes och lucia

Vilken mysig luciashow vi var på! Fint anordnat och skönt att för en gångs skull "bara" vara publik, hur konstigt det än kändes, hehe. Kul lotteri också, att gissa viktskillnaden mellan ridskolans största och minsta häst. Inte helt lätt alltså, trots att man som utbildad borde kunna gissa ungefär var jag över 100kg off. Jag tror den lilla väger betydligt mer än jag först gissade, jag har rätt dålig koll på vad småhästar väger (uppenbarligen). Kul i alla fall!

Jag red också första "riktiga" passet idag, Torres överraskade stort med att byta rent och enkelt åt båda håll. "Snurret" i bakdelen i traven som bara jag känt och ingen annan sett eller känt var också i det närmaste helt borta. Tack och lov känns han inte halt någonstans, hade annars nästan förväntat mig att han skulle bli superhalt några dagar efter kirobesöket, när spänningar och sådär lättat och ev kompensationshältor syns. Men hittills inget och han känns som en dröm. Allt jag tränat på innan bara sitter, fatta vad skönt att heta Torres nu och ha en kropp som lyder. Nu är det bara dags för mig att skaffa en naprapattid till mig själv innan nästa återbesök så inte jag råkar överföra några snedheter. Är så himla taggad på ridning nu, skulle kunna trimma två timmar i sträck, såhär dags, haha. Practice makes perfect.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0