Mjölksyra och ömma muskler

Hej på er! Igår var planen att hinna med hästfröken jag inte hann rida i förrgår. Börjar bli lite skickligare nu på att bedöma vad som är rimlig arbetsbörda, förut kunde jag åka ut vid 11, ha en deadline på att vara hemma senast 16 och ändå tänka att jo, klart jag rider fyra hästar och sitter lite på yngsta som är under inridning??? Så sprack planen varje gång av någon anledning ;)

Nä, men igår tränade vi på att rida iväg själva. Hon var jätteduktig på det förut, sedan ställdes hon av pga tidsbrist på minsida och nu när jag ridit igång har jag haft sällskap varje gång och hon pinnar på så himla bra, både först och sist. Enda grejen hon inte varit helt stabil med är att gå förbi de nysläppta korna, men det förstår jag. 10 kossor som springer förbi henne och brallar loss så gott kossor kan, det får nog de flesta hästar att bli lite på tårna.

Men igår då. "Nypremiär" med att rida ut själv. Gick skitbra till ett ställe där en vattenslang ligger och pyser vatten i ett dike, därefter var det kört. Grässtråna var farliga, löven är farliga, rör det sig inte något i diket.... Vi stod där på vägen både länge och väl och jag försökte vänta ut henne, be henne gå fram ibland, vänta ut, och ptja. Vi kom framåt. När vi väl kommit de där första jobbiga 10 meterna förbi alla grässtrån hon varit rädd för så passerade hon resten av läskigheterna utan att blinka, och sen var hon igång. Tror det bara är lite rutin som krävs, hon var ju så himla stabil för ALLT förut.

Vi körde på i lite trav och galopp sedan och väl hemma, hjälp vilken mjölksyra i hela benen?! Men det är bara bra, behöver alla ridmuskler jag kan om jag ska orka med den kommande sommaren. Vi fick ju vårat schema denna vecka, 7 pass per skolvecka ska vi rida. Vi kommer bli så jäkla vältränade hela bunten!

Inatt hoppade jag in och jobbade några timmar, och det känns i kroppen nu kan jag lova. Vår ordinariebil var på serivce så jag fick en lånebil. Man sitter mycket lägre i den och får anstränga sig betydligt mer för arbetsuppgifterna, men tack och lov så är servicen klar nu och kommande natt gör jag i ordinariebilen. Vad lätt det kommer kännas inatt!

Nu är klockan skiiiitmycket (igen, heh) och jag ska förbi ica lite snabbt för att hämta ut min nya sadel. Sen ut och rida igenom lite hästar innan vi ska tillbaka till åtvidaberg för mammas sista hopplektion. Ska bli kul!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0