Oplanerad vila

Idag fick min häst bara gå en halvtimme, egentligen stod hoppträning på schemat idag men jag kände dels har det blivit mycket hoppning för honom, dels kunde jag knappt rida mer än 20 min i dressyrsadel på morgonen pga kroppen sedan igår. Bultande kniv-känsla i fotleden och molvärk i rygg och nacke tills det svartnade för ögonen emellanåt kändes inte riktigt värt att uppleva igen under en hoppning med än mer belastning i fotleden, så jag tog det säkra före det osäkra och åkte och kollade upp min kropp. Som jag trodde är det mest muskulärt, superänglavakt verkligen, och foten såg fin ut på röntgen = läkarens ordination är att försöka hänga med så gott det går medan man samtidigt tar hand om sig. Jag känner mig bättre just nu och förhoppningsvis kommer det ha gått över näst intill helt innan skolan börjar igen för mig på måndag. Jag går bara imorgon också, en dressyrträning, hoppridlära och sista delen av basutbildningen, så det ska nog bli lite lagom.

Jag fick i alla fall rapport om min häst från mentorn, vi hade bytt hästar med varandra iom att vi har undervisningsmetodik = vi får träna oss på att hålla lektioner medan våra klasskompisar och elever sitter på nya hästar för att utveckla sin egen ridning. Min häst hade skött sig bra utöver något skutt, och det kändes ju bra. Själv red jag på en väldigt välriden häst som kändes enorm jämfört med min lilla räka, men riktigt supertrevlig. Life goals att utveckla min häst till att bli så, musklad, stark och lydig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0