promenera, kyla, promenera, kyla, träna

Så har helgen sett ut. Torres var ganska svullen igår, jag blev lite orolig men veterinären sa att lite svullnad inte är någon fara, promenera och kyl ochhör av dig om det inte går ner om någon dag. Jag tyckte ändå han var ganska svullen idag, men när jag jämförde med bilderna från igår (ja, jag fotar varje dag nu) så har han ju krympt med hälften nästan. Ohalt och glad, fattar inte alls varför matte lindar hela vägen upp till armbågen en halvtimme i taget...
 
Något som däremot irriterar mig är att man inte får ha sina saker ifred. Jag har jättelänge trott att det mest bara är hittepå eller att man själv glömmer var man lagt borsten, ni vet. Jag har inte lås på mitt nya skåp (än), och förvarar en del sårvårdsgrejer där. Har en sårvårdslåda och utanför den två flaskor koksaltlösning, en spruta utan kanyl att tvätta sår med och en tub bepanthen sedan mungipesprickorna. Medan jag red hade sprutan HELT AV SIG SJÄLV sugit in en klutt salva. Blir så jäkla irriterad. Bepanthen i sig är ju en väldigt fet salva och inte helt lätt att få ur en spruta direkt... så fick lägga en extra halvtimme på att få ren den, och när den väl var ren, fri från rengöringsmedel. Så himla tråkigt att man inte får ha sina saker ifred!

Träningen gick jättebra, jag fick låna en skolhäst som var jättetrevlig idag. Absolut från sin bästa sida och fick massor beröm. Väldigt mycket mer reglerbar än hon gett sken av tidigare, men jag tror nog att hon kommer ha träningsvärk imorgon. åttametersvolter i galopp blir som armhävningar för henne, supertungt! Men jag är nöjd och känner att jag fått en och en halv värdefull timme i sadeln med bra ridning. Imorgon står lite mer banhoppningstänk på schemat!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0