Markarbete

Idag kommer jag hem från stallet med ett leende på läpparna! Gnistra har gjort ett superfint markarbetespass. Vi har travat över bommar på böjt spår och tränat övergångar. Hon börjar bli riktigt lydig i övergångarna, och hon tog sig an travbommarna riktigt fint! Fastän hon är såpass grön att jag inte kan sitta och "finrida" och trimma och njuuuuta, så kändes det här passet riktigt bra och framför allt, det kändes som att det hände något.

Jag är ju lite en sån person som tappar sugen om det inte händer något inom ridningen. Jag vill utvecklas mot mina mål, och står jag och stampar på ett ställe jag inte vill vara på, då tappar jag sugen och blir omotiverad. Just därför är det kanske inte jättebra för mig att ha unghäst. Hela grejen med att ha unghäst man gör allt själv med är ju just att MAN GÖR ALLT SJÄLV. man sitter där och tragglar gas och broms och ju bättre man befäster det nu desto finare häst har man att rida på i framtiden. Men framtidsjag är ju inte nutidsjag och nutidsjag tycker att det är jättetråkigt att göra övergångar och rida bra utan att få "betalt" för det i form av bra ridkänsla. Men ändå gör jag det.

Förhoppningsvis lär jag mig att lägga förväntningarna på rimlig nivå och jag hoppas verkligen att den här tränaren vi bokat ut till stallet är bra och kan hjälpa mig framåt på ett bra sätt. Jag behöver ett par kunniga ögon på marken som gjort en sån här resa och vet hur man ska lägga upp arbetet, och framför allt, som kan berätta för mig när jag ska kräva mer, backa av och när jag ska vara nöjd.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0