händelserik vecka!

Hej! Lite lite update denna vecka, men det har sina anledningar... i början av veckan gjorde sig min mammas häst illa, så där gick mycket tid åt kring att hitta veterinär som kunde komma ut och hjälpa till och senare klinikbesök. På onsdag kväll efter en lång dag med lastningsförsök rider jag mina hästar och går tyvärr omkull med Gnistra, väldigt olyckligt. Blev så himla ledsen, för hon var så himla duktig innan och såg så otroligt ledsen och skamsen ut när hon reste sig upp och insåg att hon tappde mig. Resulterade i en fet smäll i huvudet för mig, hjärnskakning och ett par blåmärken. Så senaste dagarna har jag mest legat i soffan och sovit, klarar inte av att kolla på tv mer än ett par minuter i sträck och vad GÖR man egentligen ifall man ska vila, men inte koncentrera sig, är ljus- och ljudkänslig??? Finns ju nästan inget att göra förutom att ptja, sova.


Nu mår jag i alla fall lite bättre, men blir fortfarande enormt hjärntrött av att se, höra eller göra grejer, alltifrån serier, prata med min sambo (förlåt) eller typ vara vid ett fönster solen kommer in igenom. Men det är ju normalt att känna så närmaste dagarna efter hjärnskakning. Var till vårdcentralen också och de ordinerade ju bara att vila, så vila it is, men det är ju så tråkigt och man blir ju så rastlös! Längtar till hästar och att orka göra grejer, ju.

Ikväll lagar S mat. jag provar något veganskt låtsaskött jag aldrig sett eller smakat förut, spännande! Har precis samma konsistens som riktigt kött, men är... veganskt. Mindfuck. Lite speciell smak på provbiten vi gjorde så hoppas S fått någon superide om hur det ska kryddas för att smaka mindre metalliskt/grönfoder... Ha en fin lördagskväll hörrni!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0