Finally ridbar igen

Usch, jag har legat helt däckad i förkylning sedan i lördags, idag var första dagen jag var ridbar igen. Har longerat lite halvhjärtat men i stora drag har hästarna fått vila. Idag red jag gnistra, checkade av gas och broms och galopperade över en bom ett par gånger. På lördag vankas pay and jump-debut för henne! Idag kom hon faktiskt rätt på bommen alla gånger utan att jag behövde hjälpa till särskilt mycket, bra!

Imorgon blir det ett kortare  hoppass tror jag, minns inte om hon någonsin hoppat oxer innan så det kan ju vara bra att vara säker på att hon sett och klarat av. Gissa hur hoppsugen jag blev när det stod några hinder på knappa metern i paddocken liksom! Längtar tills hon har sån koll på kroppen (+ork) att vi kan hoppa mer än 50 cm :) Eller har någon en häst som behöver skutta lite mer än nergrävda hinder, hör av er! Huuuur sugen som helst.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0