Att rida med hjärnskakning

Hej hörrni, är allt bra med er? Jag börjar känna mig frisk igen, eller ja, jag blir fortfarande SKITTRÖTT av att koncentrera mig, köra bil eller anstränga mig fysiskt men jag har inte så mycket dunkande huvudvärk längre, i alla fall inte på förmiddagarna så igår blev mitt första ridpass sedan i onsdags kväll. Valde att bara rida Chester, han måste ju motioneras så gott som dagligen och han är även lite säkrare än Gnistra. Tyvärr mådde jag ganska dåligt av att rida och tyckte mig känna en liten rörelsestörning bak, blev skitorolig, frågade en tjej som red samtidigt (som inte såg nåt) och longerade (och såg inget där heller). Däremot - gissa vem som tyckte att det var livet på en pinne att få galoppera på lina? Har nog aldrig sett Chester busgaloppera så, eller bocka! Spetsade öron och rejäla luftsprång med busblick. Trots buset såg jag INGENTING av orenheten så jag hoppas att det är jag som fått en smäll i ryggen så jag blivit sned, hellre än att han har rörelsestörning uppsuttet. Ska försöka få till att någon annan rider så jag kan titta från marken, annars är det ju veterinär som gäller igen.
 
Idag ska jag försöka orka rida båda hästarna, ta det lite lugnt på Gnistra samt boka in skoning på henne, börjar bli dags igen! Det är ganska lugnt och fint väder ute, så Chester får nog en tur i skogen. Kanske klär jag mig löjligt färggrannt och rider lite offroad, jag vet inte hur det är med jakt, får man jaga nåt än? De borde sätta ut skyltar på skogsvägarna om att jakt pågår ifall det är så, eller hur? Wellwell, får höra mig för i stallet hur det brukar vara. Nu vankas det lunch för mig, finns fortfarande några smördegsinbakade vegfileer kvar. Beroendeframkallande!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0