Luck likes to hang out with those who practice the most

Nä hörrni, nu måste vi snacka lite om tur respektive otur och vad som är hästens respektive ryttarens ansvar. Ibland på tävlingar hör man teamet runt en ryttare typ "OTUR att de kom så nära fyran!" och visst, ibland är det otur, men ser jag till mig själv är det mest orutin som gör att jag kommer fel på hinder. Jag rider på lite mer fram och inser när jag är 2 språng ifrån att jäklar vad fel det blev. Och så river vi och enda oturen i det var att jag tog fel beslut och/eller inte hade en häst som räddade mig ur omöjliga situationer.
 
Utan att dra iväg för långt i ordbajsandet här nu så kommer ett fredagstips: Använd vintern till att träna. Hoppa inte över pass för att du är trött eller det regnar, för rutinen kommer inte gratis. Nogrannheten man lägger i ridningen under vintern kommer speglas i resultaten nästa säsong. Varje hörnpassering eller att rida mellan 2 bommar på olika antal språng, allt räknas. Förbereder man sig upp över öronen hemma, kommer turen förhoppningsvis hänga med på tävling också, och då kommer de fina rundorna och rosetterna med hem :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0