Alla dessa läktarproffs

Nu är jag lite småirriterad. Gick in på min favoritblogg och läste kommentarer. Alltså...? Är alla tappade bakom vagnar? Det ärväl främst ett antal uttalanden jag undrar om folk verkligen, alltså verkligen, menar?

  1. Hästar mår dåligt av att ha olika ryttare.
    KAOS STÄNG RIDSKOLORNA?! skämt åsido, men på vilket sätt skulle hästar fara illa av att ha 2-4 ryttare per vecka, förutsatt att alla ryttare rider mjukt och trevligt?

  2. Hästar mår dåligt av att inte ägaren gör allt
    Hoppas att den som skrev detta har sin häst hemma på gården och sköter allt själv, de flesta av oss har ju hästen installad och då är det ju ofta andra som fodrar och släpper ut hästen...

  3. Det är fel att låta köp gå tillbaka/man ger upp för lätt om man låter köpet gå tillbaka
    Det finns väl inte en människa som betalar sexsiffrigt för att få skyhöga veterinärräkningar kort därpå? Att låta köp gå tillbaka pga gamla skador inom en månad efter köp (i synnerhet när det gäller företag) är väl inte konstigt alls.

  4. Men du har ju valt själv att skriva offentligt så då har jag rätt att kritisera dig.
    Ah okej, så du tycker det känns ok att vara en röv mot mig, för att jag... finns? Gud, förlåt att jag stör dig så mycket att du var tvungen, mot din vilja, att vara sjukt otrevlig. Ska verkligen försöka dansa efter din pipa i fortsättningen så du slipper :))))

    Nä men seriöst. Ingen MÅSTE säga otrevliga saker på internet. Läser man en blogg där man hatar varje ord som skrivs MÅSTE man inte säga det. Visst, de flesta bloggar nog för någon typ av respons, men "jävla hästplågare" är väl inte riktigt responsen man efterfrågar. Träna språket till att lägga fram kritik på civiliserade sätt, tycker jag. Annars verkar man bara ha väldigt mycket magknip som man låter gå ut över andra.
Jennie Söder Lindström
2014-01-30 @ 12:10:41
URL: http://jennieofsweden.se

Jag tycker alla dessa punkter kan tolkas på olika sätt, den som har skrivit det kanske inte syftar på "det värsta" utan att dessa uttalanden är menade i en mildare form än vad du uppfattat?

Om man skriver åsiktsinlägg och vad man tycker om olika produkter eller hantering av hästar osv, osv då tycker jag att man har rätt att gå in och kritisera, ifrågasätta och skriva sin egna åsikt.
Självklart ska det ske med god ton, men yttrar man sig om saker på en blogg eller liknande, så måste man kunna ta att alla tycker olika och vill framföra sin egna åsikt.
Skriver man dock bara inlägg som handlar om en själv och "idag gick ridpasset så" m.m så behöver ju folk inte gå in och kritisera eftersom det känns lite mer som påhopp.

Trevlig bloggdesignen vart! :)

Svar: det jag skriver om i inlägget är personer som beter sig som as med förklaringen "men du har ju valt att vara offentlig så du får ta lite skit". De som kan framföra sina åsikter på ett trevligt icke-skitkastande sätt gör ju inget fel.
Emily Broman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0