23/4

Igår var vi ute och galopperade, så jag förväntade mig lite träningsvärk hos hästen idag. Han fick en lång rykt med fällkam så nu är större delen av vinterpälsen borta, skönt! Sedan red jag lite kravlöst, tänkte jag skriva, men det gjorde jag ju inte. Jag tränade på att göra halt och stundvis är han hur duktig som helst och gör halt för sitsen, andra stunder får jag sitta och ta och lätta och ta och lätta och säga ptrrrrr 20-30 meter innan jag får min halt. Som tur är lyssnar han bra oftare än han låter bli, och det är ju huvudsaken. We're getting there. Avslutade med en kort sväng i skogen, red en sväng där han fattar vänster galopp (sin svaga) av sig själv, så red där för att stärka den lite. Idag orkade han hålla igång mycket bättre än tidigare! Framsteg! :D
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0