HUDVÅRD

Mm hörrni, jag har ju tyvärr inte fötts med den bästa mest lättskötta huden tyvärr. Sedan mellanstadiet har jag haft RIKTIGT dålig hy som "inget" biter på. Visst har det blivit liiite bättre iom att jag nu för tiden passerat tonåren, men kräver fortfarande noggrann omvårdnad. Tur då att jag hittat bra grejer nu! Tänkte dela med mig, dessa grejer har jag tipsat andra om, och även hört andra prata om. de verkar funka för de flesta hudtyper! Allt är från Lush, som nästan bara har naturliga grejer som inte blockerar porer osv. Nä men nu kör vi va? Alla produkter är prisvärda. Jag är inte sån som lägger 500 spänn på en kräm bara för den ska vara "bra", sånt har jag inte råd med. 
 
När jag skriver att de är prisvärda jämför jag med "vanliga" märken och sådant, som finns på tex matbutiker och apotek, då det är de ställen jag själv köpt de flesta av mina hudvårdsprodukter genom åren. Som tonåring går man inte och handlar dyr hudvård för man har inte råd med sånt. Jag vet att jag länge haft tankesättet att "lush är dyrt" men jämför man vad man får för pengarna ligger de i samma klass som de vanligaste märkena tonåringar handlar, om inte lägre. Allt är handgjort, inte av afrikanska/asiatiska barn som får slavlön utan av vuxna engelsmän med bra arbetsförhållanden. Inte djurtestat. Det känns bra i hjärtat att köpa sånt, tycker jag. Alla fyra produkter är unisex, dvs de fungerar på både typisk manlig och kvinnlig hy, men någorlunda aknebenägen hy är väl vad dessa produkter har gemensamt. Många killar vill inte hålla på med hudvård som luktar blomsteräng och pixiedust och kommer i en rosa flaska, men har inget emot hudvård i sig. Dessa luktar varken typiskt tjej eller kille, och dom svarta burkarna funkar både i mitt prinsessbadrum som går i rosa och glitter och i pojkvännens lite manligare inredda badrum. Alla bilder i inlägget är från Lush.se. 
 
Min hudtyp är aknebenägen känslig hy som lätt blir torr. och fet. lite kombinerad hudtyp alltså. varit klurigt att hitta rätt produkter men nu är jag nog "hemma"! :)


Coalface
Ansiktstvål i fast form. riktigt bra, tvättar riktigt rent utan att man känner sig sådär knastertorr som man lätt gör av dåliga tvålar. Mitt enda problem med den är att jag måste ha en tvålkopp och nån sorts ask att ha den i, jag åker ju runt en del och vill gärna ha med mig mina hudvårdsprodukter då. Inte så jättelockande att ha en blöt kletig tvål lös i necessären då! Den ska enligt uppgift lukta typ lakrits, men luktar typ... Olja. motorolja och kol. Ingen obehaglig doft, men väldigt unisex. Bra om man delar hudvård med partner/sambo! :) Kostar ca 100 kr/100g, väldigt dryg vad jag hört!

CoalFace
Tea Tree Water
Ansiktsvatten på spray. Blunda hårt, knip ihop läpparna och duscha ansiktet. Smeta ut eller låt torka. Faktiskt jättebra, man blir inte så torr av det (jag kan bli ibland pga lite småkänslig hy, men använder inte så ofta) Luktar även den rätt unisex och verkar funka på all sorts "dålig" hy. Tea tree oil tar även bort typ klåda och svamp. Min pojkvän har lånat den här nån gång och var rätt nöjd om jag inte tolkade det helt fel. Är man lat och vill ha jättefå produtker och bara tvätta med vatten är tea tree water den enda produkt man behöver köpa utöver det, typ. Jag har ju tyvärr fått "gåvan" asdålig hy på ryggen, och denna funkar även där man inte riktigt kommer åt själv att smörja in med händerna. Skitbra. Inte märkt av att den färgar kläder heller. Jag köpte en stor flaska i början av juli och har väl använt nånstans mellan 10 och 30 spray per vecka sedan dess. Är typ 2/3 kvar, så även den är dryg. Stora flaskan kostar strax över 100 kr, så även den är väldigt prisvärd. Enda nackdelen är väl att den inte smakar jättegott, men det tål man.
Tea Tree Water
 
Mask of Magnaminty
En bra lermask! Använder den sådär varannan-var tredje dag ungefär och huden känns väldigt mkt renare för varje användning. Inför studenten hade jag urusel hy verkligen, panikköpte denna då jag hört lite kompisar tala gott om den och använde VARJE DAG i lite över en vecka för att få bukt med alla finnar. Blev stor skillnad faktiskt. Använde mer eller mindre dagligen i tio dagar, och trots att hyn gärna blir lite sämre av alkohol (vilket det blir en del av under studentveckan) blev min hy stadigt bättre och helt acceptabel till min studentdag. Skulle inte rekommendera att använda den varje dag jämt, men som "intensivkur" funkar den helt okej. köpte som sagt en liten burk i början av juni och har använt 2-3 ggr i veckan sedan dess. den är snart slut. Lilla burken (som alltså räckt i lite mer än 3 månader) kostar 80 kr och stora burken (som jag köpt nu) med nästan 3 ggr så mkt innehåll kostar ca 150 kr.
Mask Of Magnaminty
 
Cosmetic Lad
En hudkräm. Framtagen för killar egentligen, men många tjejer använder den. Läser man recensionerna på hemsidan, pratar med andra lushkunder eller personalen kommer det fram att detta antagligen är den bästa ansiktskräm de säljer. Passar många hudtyper, både ung aknebenägen hy och äldre hy. Väldigt skön och så på huden, luktar behagligt typ. Lite lavendel. Jättehärlig. Detta är produkten jag tvekat mest kring att köpa då den är förhållandevis "dyr", 190 kr för 45 gram. MEN. Så värt. Hellre "investera" i bra hudvård än köpa en massa billiga grejer som inte funkar ändå. Bra med lush är också att du kan få en liten provburk gratis, gå hem och prova i nån vecka och känna om det är nåt för dig. Jag gjorde inte det utan köpte direkt, kände mig rätt säker utifrån det jag läst på om den. Och som det är nu, sådär en vecka efter köp, har jag förhållandevis bra hy. Tror denna kräm har ett finger med i spelet där.
Cosmetic Lad
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0