Sommarlov

Det har gapat tomt här på bloggen senaste veckan. Jag har skrivit prov för Cambridge CAE och jag håller verkligen mina tummar för att jag klarat det. Jag tror jag får veta det den 24e, juni eller juli är oklart. Jag fick examinatorerna att skratta på den muntliga delen, frågan är om det är en fördel eller inte för mig? Hur mycket skämt får plats i en avancerad strikt engelska liksom? Och jag försökte inte ens vara rolig. Putsa engelskan och åka till london och gå scenskola och göra sitcomkarriär kanske? Haha.

Utöver det har jag tagit studenten. Fantastiska klass, fantastiska dag. Vad mer kan man säga? Jag hade gjort det om och om igen om jag kunde.

Igår och idag har jag ridit på min kalasponny. han har haft en veckas bete nu och är tjock som en tunna. Både igår och idag låg fokus på lösgörande arbete i skritt, igår på pelhamet och idag provade jag tränsbettet. Han gick många gånger bättre på tränsbettet så det är vad som gäller en period nu. han söker sig framåt nedåt själv på det och var relativt lätt idag. Det är ju SVÅRT att trimma i skogen men jag gör mitt bästa som faktiskt verkar räcka, hur skönt?!

Idag fick ävrn äldsta unghästen ut och lufta sig lite och han passade verkligen på! han har fått stå lite nu när jag haft mycket i skolan, så det var en pigg häst jag tog ut idag. vi började med en exemplarisk uppsittning följt av ett par miniskutt på stället. kalasfin sedan, lätt och mjuk i munnen, uppmärksam på skänklar, gick faktiskt på tygeln till och med. Härlig energi på honom! Han klämde även in ett par luftsprång, jag hängde på trekvart men tack och lov matchar hans busighet och min balans ganska bra, så när jag precis antagligen inte skulle hänga med i ett språng till slutade han och ba "matte skärp dig, sätt dig som folk". Efter det var han hur exemplarisk som helst.kalasfin. Det här var faktiskt hans första riktiga brallserie, och ska han nånsin släppa en sån är det väl som femåring efter en vila och bete. Jag är nöjd med hästarna men ikväll är jag helt däckad. Förkyld som få med muskel- och ledvärk i hela kroppen och riktigt risig i halsen, så nu ska jag glida ner i soffan igen och halvsova som en degklump framför tvn. Förhoppningsvis vaknar jag piggare imorgon!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0